مرکز آمار ایران، رشد شاخص قیمت مسکن تهران در تابستان سال‌جاری را ۵.۲درصد اعلام کرده است. در این فصل، بالاترین قیمت مسکن مربوط به منطقه یک تهران بوده و منطقه ۱۸ پایین ترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

بنگاه املاك

به گزارش همشهری، در شهریور امسال، میانگین وزنی قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران به ۸۰میلیون و ۸۳۸هزار تومان رسیده که با حذف اثر حجم معاملات، میانگین حسابی آن به ۷۷میلیون و ۴۸۰هزار تومان می‌رسد.

مرکز آمار ایران، تورم شاخص قیمت مسکن تهران در شهریور را منفی ۱.۷درصد اعلام کرده و تورم نقطه‌به‌نقطه این شاخص نسبت به شهریور ۱۴۰۱نیز با ۸.۹واحد درصد کاهش نسبت به‌ماه قبل روی رقم ۷۵.۲درصد ایستاده است.

در این میان، تورم سالانه شاخص قیمت مسکن در ۱۲ماهه منتهی به شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال قبل افزایشی بوده و با رشد ۱.۹واحد درصدی به ۸۳.۹درصد رسیده است.

خانه در ارزان ترین منطقه تهران چند؟ | آخرین قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه پایتخت

رکوردداران مسکن تهران

بررسی متوسط قیمت خریدوفروش آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه حاکی از این است که در شهریورماه ۱۴۰۲، منطقه یک تهران طبق روال معمول، بالاترین میانگین قیمت را داشته و گران‌ترین منطقه مسکونی پایتخت بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در شهریور امسال، میانگین وزنی قیمت معامله هر مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه یک به ۱۵۷میلیون و ۹۵۲هزار تومان رسیده است.

در مقابل، عنوان ارزان‌ترین منطقه تهران برای املاک مسکونی به منطقه ۱۸تهران اختصاص پیدا کرده و متوسط قیمت وزنی هر مترمربع زیربنا در این منطقه به ۴۱میلیون و ۵۰۱هزار تومان رسیده است.

خانه در ارزان ترین منطقه تهران چند؟ | آخرین قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه پایتخت

کد خبر 799853
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راه حاج قاسم IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 2
    تا کجا چنین شتابان بدبخت جوانان این وطن که دیگه صاحب خانه نمیشه ،،،، درود بر روح پاک شهیدان درود بر حاج قاسم سلیمانی عزیز.
  • تارا IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    خب منطقه ۱۸ کدوم قسمت تهرانه اسم نداره ؟ چرا اینقدر اخبارتون ناقصه